27/5/13

Έλληνες Μουσικοί: Ο Κώστας Παπαδόπουλος των Karma Violens μιλάει στο Guitar Addicts

To Guitar Addicts αυτήν την εβδομάδα σας παρουσιάζει μία συνέντευξη με τον Κώστα Παπαδόπουλο κιθαρίστα των Karma Violens. Τεχνικός, μελωδικός, αυθόρμητος στο παίξιμό του, προτιμά να δίνει πρωταρχικό ρόλο στο συναίσθημα παρά μόνον στις ικανότητές του. 


G.A.: Πότε και τι σε επηρέασε να αποφασίσεις να ασχοληθείς με τη μουσική, και πώς επέλεξες σαν όργανο την κιθάρα; 

Κ.Π.: Η αρχή έγινε από μια κασέτα με τραγούδια των Black Sabbath.
War Pigs το πρώτο κομμάτι που άκουσα και απλά είπα "τι διάολο είναι αυτό που ακούγεται μαζί με την φωνή" και φυσικά μετά ακολούθησε N.I.B και Sabbath Bloody Sabbath όπου και κόλλησα. Όταν άκουσα Rory Galagher το Shadow play από ένα 7" που μου χαρίσανε όταν ήμουν γυμνάσιο ήθελα πλέον να μάθω κιθάρα αλλά άργησα, ξεκίνησα μαθήματα μόλις τελείωσα το λύκειο και δυστυχώς έχασα πολύτιμο χρόνο επειδή δεν είχα κάποιον εκεί που ζούσα να άκούει έστω ροκ και να ανταλλάξω απόψεις. Ήμουν ανάμεσα σε σκατόφλωρους.

G.A.: Θυμάσαι ποιο ήτανε το πρώτο riff που έπαιξες ποτέ στην κιθάρα;

Κ.Π.: Sweet Leaf από Black Sabbath

G.A.: Ποια ήτανε η πρώτη κιθάρα σου-εξοπλισμός κτλ.; 

Είχα μια ΕΚΟ μεταχειρισμένη  και ένα combo με λάμπες με δυο 12" πάνω. Σούπερ αλλά χωρίς distortion.

G.A.: Έχεις παρακολουθήσει μαθήματα ή είσαι αυτοδίδακτος;

Κ.Π.: Ευτυχώς έχω παρακολουθήσει μαθήματα από τρομερούς μουσικούς και έχω πάρει τα RGT για να μπορώ να δουλεύω πάνω σε αυτό που αγαπάω ,την μουσική. Οι μέντορες μου είναι ο Γιάννης Ράπτης , Σωτήρης Φεγγίτης και Κώστας Σαρδέλης. Αν ψάξετε θα καταλάβετε για τι μουσικά κτήνη μιλάω. 



G.A.: Ποιον κιθαρίστα θαυμάζεις - έχεις σαν πρότυπο, και γενικά ποιοι κιθαρίστες έχουν επηρεάσει το παίξιμό σου.

Κ.Π.: Πάντα μ’ άρεσε αυτή η ερώτηση. Θαυμάζω όλους όσους παίζουν αυτά που νοιώθουν μέσα τους και όχι παπατζιλίκια για να δείξουν τι ξέρουν. Η μουσική υπάρχει για να εκφράζουμε τα εσώψυχά μας. Αυτοί που με έχουν επηρεάσει στο παίξιμό μου είναι ο Marty Friedman και ο Zakk Wylde. Αλλά υπάρχουν μουσικοί που απλά χαζεύω μαζί τους όπως Mussorgsky, Beethoven, Bireli Lagrene, Mclaughlin, ο τεράστιος Blackmore και πολλοί άλλοι.

G.A.: Τι είδους μαγνήτες και ξύλα προτιμάς; Ποιος είναι ο εξοπλισμός σου; 

Κ.Π.: Αναλόγως τι θέλω να παίξω. Αν μιλάμε για Κarma Violens, μ’ αρέσουν τα μαόνια με έβενο και active μαγνήτες. Έχω την Stratocaster μου από Warmoth ξύλα και Τom Αnderson μαγνήτες για τα καθαρά. Heritage custom Les Paul 157 με Bare Knucle μαγνήτες όπου είναι μια κτηνωδία. Jackson RR1 και φυσικά το όπλο που μου έφτιαξε ο Γιάννης από 39 custom guitars για τις υποχρεώσεις μου με Karma Violens. Όλα αυτά περνάνε μέσα από την 100 watt κεφαλή full tube που έχει φτιάξει ο Κουρμπής στην Αθήνα και φυσικά VHT cabinets. Μπροστά έχω το pedalboard με ένα wah-wah Buddah ακόμα ένα wah wah του Rmc, το Waterfall από Jam Pedals ένα gate MXR και εάν βγω live με Double Square χρησιμοποιώ το TC Electronics Stereo Chorus επειδή παίζω με άλλη μια κεφαλή, την Laboga.



G.A.: Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μάρκα κιθάρας της οποίας είσαι φαν;  

Κ.Π.: Heritage

G.A.: Τι χορδές (διαμετρήματα) κουρδίσματα και πένες (πάχος) χρησιμοποιείς;

Κ.Π.: Αυτή την εποχή παίζω με bulk strings σε C standard tunning με νούμερα 11-16-24w-40-52-68. Πένες έχω dunlop turtle 0.96mm 

G.A.: Συνεχίζεις να εξασκείσαι στους ίδιους ρυθμούς με παλαιότερα ή περιορίζεσαι στα απολύτως απαραίτητα; Πόσο χρόνο αφιερώνεις περίπου την εβδομάδα;

Κ.Π.: Η καθημερινή μελέτη είναι σχεδόν σίγουρη. Από 1 ώρα μέχρι και όλη μέρα αφού αυτή είναι η δουλειά μου οπότε ότι κάνω είναι μελέτη.



G.A.: Έχεις κάποιους σπόνσορες-συνεργασίες όσον αφορά τον εξοπλισμό σου γενικότερα; Πόσο εύκολα-δύσκολα μπορεί κάποιος να το επιτύχει αυτό στην χώρα μας;

Κ.Π.: Ναι. Ευτυχώς τελευταία έχω κάποιες συνεργασίες και  είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Το μεγάλο για μένα στοίχημα ήταν αυτό με την evertune.Μια αμερικανική εταιρία που έκανε θεωρώ καινοτομία στην γέφυρα για τις κιθάρες. Σε λίγο καιρό θα έχω έτοιμο και το βίντεο που αφορά την γέφυρα που μου έστειλαν και η οποία έχει μπει στην custom κιθάρα που μου έφτιαξε ο Γιάννης από 39 CG. Ειδικά με το Γιάννη και τη κιθάρα που ήθελα όλα πήγαν ρολόι μιας και λόγω του ότι τοποθέτησε την γέφυρα στην κιθάρα μου έγινε official installer της Evertune και είναι ο πρώτος στην Ελλάδα που έκανε το installation, και εγώ ο πρώτος κιθαρίστας που έχει την γέφυρα αυτή endorsed by Εvertune. Και πίστεψε το όλο project  σπέρνει. Πήγαμε Κρήτη για live γυρίσαμε και ακόμα δεν έχω κουρδίσει το όργανο διότι είναι ακόμα perfect in tune. Πόσο τέλειο να μην ανησυχείς μήπως στα live ξεκουρδιστείς, ακόμα και στα πιο σκληρά bendings το κούρδισμα είναι εκεί κ φυσικά και το τέλειο intonation.





G.A.: Πώς βλέπεις το επίπεδο των κιθαριστών στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια?

Κ.Π.: Σούπερ, ανεβαίνει φουλ και έχουμε παικταράδες πια με μουσικές γνώσεις. Δε νομίζω ότι έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα με τους έξω ίσως μόνο να το πιστέψουμε και να κάνουμε κινήσεις προς τα έξω.

G.A.: Μπορείς να μας περιγράψεις μια ονειρική/ιδανική συναυλία που θα ήθελες να δώσεις;

Κ.Π.: Θα ήθελα να έπαιζα στη μπάντα του Bruce Springsteen και να ήμουν ο lead κιθαρίστας σε οποιαδήποτε stage.

G.A.: Πέραν της μουσικής ποια είναι τα χόμπι σου γενικότερα;

Κ.Π.: Γυμναστική, διάβασμα και BBQ με φίλους και οικογένεια. Μ’ αρέσει επίσης να ταξιδεύω με το αμάξι μου αλλά τώρα πια είναι δύσκολο λόγο της κρίσης στην χώρα μας. Νομίζω ότι όλοι το καταλαβαίνουμε απλά περιμένω να δω μέχρι πότε θα το ανεχτούμε.



Ας πούμε και 2 λόγια για την μπάντα:

G.A.: Πώς θα περιέγραφες τη μουσική σας;

Κ.Π.: Βαριά, μελωδική, μελαγχολική, γροθιά στα μούτρα 

G.A.: Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείς όταν συνθέτεις (συνθέτετε) μουσική για τους Karma Violens; 

Κ.Π.: Ανάλογος, υπάρχουν πολλοί τρόποι ένας είναι ότι ξεκινάω και φτιάχνω μια δομή κομματιού που έχω στο μυαλό μου από κάποια riff που έχω και ύστερα έρχονται τα άλλα παιδιά και το περνάμε ένα τσεκ και κρατάμε τα καλύτερα σημεία και το ξαναφτιάχνουμε ως δομή και με άλλες ιδέες ενορχηστροτηκα, ο Στέφανος είναι πολύ καλός σε αυτό, αφού κατασταλάξουμε και μας αρέσει το βλέπουμε όλοι μαζί στη πρόβα ώστε να γίνει το κομμάτι αρεστό σε όλους και με live feeling κάτι που είναι σημαντικό. Αφού βγει σε live μορφή κομπλέ και μας αρέσει από δομή και riffing κάνουμε μια προπαραγωγή στο home studio μου και έχουμε μια κανονική εικόνα του κομματιού.



G.A.: Ποιες είναι οι επιρροές σας;

Κ.Π.: Πάρα πολλές και από όλα τα είδη της μουσικής, όσον αφορά εμένα μερικές είναι  Pantera – BLS – Megadeth - Musorgsky - Bruce Springsteen - 70s Rock.

G.A.: Σε ποιο σημείο βρίσκεστε αυτήν τη στιγμή;

Κ.Π.: Tώρα κάνουμε την προπαραγωγή του δίσκου με σκοπό να τον έχουμε μετά το καλοκαίρι.

G.A.: Από τα riffs που έχεις γράψει μέχρι στιγμής μπορείς να ξεχωρίσεις 2-3 ως τα πιο αγαπημένα σου;

Κ.Π.: Το αγαπημένο μου riff  θα το ακούσουμε στον καινούργιο δίσκο , είναι main riff ενός κομματιού.

G.A.: Κάπου εδώ να σε ευχαριστήσω. Ας κλείσουμε με ένα μήνυμα προς όλους τους επίδοξους κιθαρίστες.

Κ.Π.: Ακούω - Αναλύω - Δημιουργώ


Karma Violens Official Webpage:




Youtube:

Facebook:


Licking the Shred #2: Video του Κώστα που έφτιαξε για το Guitar Addicts τον περασμένο Μάρτιο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Guitar